7 Şubat 2014 Cuma

KFC BISCUITS



  Herkese bu güzel ve güneşli günden merhaba ! Bu post tamamen beklenmedik bir biçimde hazırlandı çünkü bu KFC ekmeklerini hazırlarken bu kadar güzel olacaklarını düşünmüyordum o yüzden hazırlık kısmını çekmeye gerek duymadım :) Oysa fırından çıkınca KFC'deki ile birebir aynı tadı yakalamış olduğumu farkettim ve tarifi buraya yazmaya karar verdim denemek isteyenleriniz olur diye.

  Arkadaşlarımı kahvaltıya çağırdığım için değişik bir şey yapmak istedim ve aklıma KFC ekmekleri düştü, çok seviyorum ben o biscuit denilen minik ekmekleri.Karşıma çıkan tariflerden derleme yaparak, püf noktalarını öğrenerek bu biscuitleri hazırladım, hiç beklentim yoktu ama ortaya çıkan şeye şaşırdım kaldım :) Tadı KFC'dekiler ile çok çok benzer olan tarifi merak edenleri böyle alalım.

* Bu ekmekleri yapmaya alıştıkça daha da kabarıklarını yaptım, bu kahvaltımızdan ulaşabilirsiniz :)





 Yaptığım ekmeklerin tadı çok güzeldi fakat tek sıkıntı az kabarmış olmasıydı onun sebebini de aşağıda söyleyeceğim :)

Malzemeler : 2.5 su bardağı un
                    1 paket kabartma tozu
                    1 tatlı kaşığı tuz, 1 çorba kaşığı şeker
                    1 su bardağı buttermilk ( bu malzeme marketlerde sanırım yok, koyu kıvamlı ayran da bu işlevi görüyor, ben 1su bardağı koyu ayran ile yaptım )
                     3\4 su bardağı küçük parçalar halinde soğuk tereyağ
                     1 tatlı kaşığı limon suyu veya sirke

Yapılışı : Un ve tereyağını bir kaba koyarak yoğurmaya başlıyoruz, tereyağ unla bütünleşmeye başlayınca kabartma tozunu, ayranı, tuzu, şekeri ve sirkeyi  koyarak yumuşak kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Hafifçe unlanmış tezgahta hamuru 2 cm kalınlığında oklava veya el ile açıyoruz. Ben burada sanırım daha ince açtığım için ekmekler biraz ince oldu, hamuru ince açmayın ki ekmekler puf puf kalın olsun. Açılan hamurdan su bardağı yardımı ile yuvarlaklar çıkarıyorz ve yağlanmış kağıt koyulan tepsiye yan yana diziyoruz.

Püf noktaları : * Tepsiye dizerken boşluk bırakmadan dizilmeliler yani yanak yanağa, yanda boşluk kalırsa ekmekler yana doğru genişler.
                   
                       *Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 15 dakika pişirilmeliler. Buradaki yüksek ısıda kısa süreli pişirme ekmeğin kabuklarının hafif sert, içinin yumuşacık olmasını sağlıyor.

                       *Hamur kesinlikle çok yoğurulmamalı, çok yoğurulursa kabarık olmuyor ekmekler.

                        *Mutlaka fırından çıkar çıkmaz sıcak tüketilmeli, soğuyunca o lezzeti azalıyor.

 Malzemeler oldukça basit yapılışı da bana çok kolay geldi, bilmiyorum belki böyle şeylerle uğraşmayı sevdiğim için zor gelmedi :) Kahvaltı için güzel bir alternatif oldu, KFC ekmeklerini seviyorsanız denemekten zarar gelmez :)



* İstek üzerine tekrar yaptığım bu ekmeklerin yapılış kısmını çektim buraya eklemek için :)

Fazla yoğurulmamış ve 2 cm kalınlığında açılmış hamurdan su bardağı ile yuvarlaklar çıkarıyoruz.

Yanak yana yani aralarında boşluk kalmayacak şekilde diziliş de bu şekilde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder