16 Şubat 2014 Pazar

MOSAIC !


   Evet yine tatlı yine :) Burayı iyice yiyecek bloguna çevirdim sanki :) Söylemiştim tatlı yapmak ve yemek en büyük zevklerimden birisi. Bazen tatlı isteğimi hafifçe geçirmeyi başarsam da bazen de böyle güzel bir pasta isteğine yenik düşüyorum.

   Buz gibi bir İstanbul gününde, dışardan eve gelip içimi ısıtan bir şeyler yapmalıyım diye düşündüm, bu soğukta markete gidilmez diyerek de evde bulunan malzemelerle bir şey yapmaya karar verdim. Şansıma evde tam mozaik pastalık malzemeler vardı, ben de hemen değerlendirdim. Ve belirtmeliyim ki mutfağa girmemle pastayı buzluğa koymam arasında sadece 20 dakikalık bir zaman var, öyle de pratik bir pasta !

** Bu pastayı sağlıklı beslenmeye başlamadan önce yapmıştım yani bugüne ait değil, taslak olarak duruyordu :)




   Malzemeler çok az ve pratik ; 1 su bardağı süt, 4 yemek kaşığı kakao, 4-5 yemek kaşığı şeker, 3 yemek kaşığı tereyağ veya margarin, 1.5 paket pötibör bisküvi ( 175 gramlık paketlerden )

  Kısa bir not düşmeliyim bu ölçülerden en fazla 3 kişilik pasta çıkıyor, daha kalabalıksanız mutlaka ölçüyü 2 katına çıkarın kimse pastasız kalmasın :)

  Sütü, şekeri, kakaoyu ve yağı sos kabına döküp ocakta ısıtıyoruz. Şeker ve yağ eriyip sos ısınana kadar karıştırıyoruz. Dikkat kaynatmak yok, sadece ısıtıyoruz.


    Isınan sosu bir kaba boşaltıyoruz ve üstüne bisküvileri fotoğraftaki gibi iri iri kırıyoruz. Spatulayla karıştıra karıştıra bisküvilere iyice sosu yediriyoruz.

   Bisküviler tamamen karışınca buzdolabı poşetinin içine koyup elimizle şekil veriyoruz. Normal poşet de olur, farketmez. Şekil verdikten sonra dolabın derin dondurucu kısmında en az 2 saat bekletiyoruz veee lezzetli mozaikler hazır ! Yoğun çikolata tadı isteyenler sosu hazırlarken içine bitter çikolata rendeleyebilirler. Evde ceviz olsaydı içine koyacaktım harika oluyor, siz koyun varsa. Dedim ki madem içine koyamadım ben de üzerine kar gibi hindistan cevizi serpeyim :) Kakaolu pastaların en samimi arkadaşı zaten hindistan cevizi.

 
  Dilimler minik olduğu için 1 tanesi yetmiyor 3- 4 ü buluyor :) Daha iri dilimler için ölçüler 2 katına çıkarılabilir.
 Ve tabi ki yine yanında sıcacık bir çay eşliğinde soğuk kış akşamlarınızı şenlendirebilir, deneyiniz efendim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder