11 Aralık 2013 Çarşamba

HANDMADE


   Uzun zamandır aklımda kavanoz boyamak vardı, yöntemlerini bile öğrenmiştim fakat bir türlü yeterince boş vakit bulamadığım için malzemeleri alıp da yapmaya başlayamıyordum. Sağolsun okulum imdadıma yetişti. 1 haftalık okul tatilimde, işte kafamdaki kavanozları hayata geçirmek için geniş bir fırsat diye düşündüm, hemen bir hobi mağazasına giderek boyamak ve süslemek için gerekli malzemeleri aldım.

  Aslında ben direk kavanozu boyamak istiyordum fakat gittiğim mağazada enamel denilen cam boyası olmadığı için ben de sadece kapağı boyayarak kavanozu dantelle ve kudaleyle süsledim. Ayrıntılar için buyrun postun devamına :)




   Elimde 2 adet kavanoz vardı ben birini dantelle süsleyip, diğerine bu cupcake desenli dekupaj kağıtlarıyla dekupaj yapacaktım fakat o güzel olmadı. Neden derseniz dekupaj tutkalını uygularken resmin üzerinden uyguladığımız için tutkal direk cam zeminde kendini belli etti ve o görüntü benim hoşuma gitmedi. Her ne kadar tutkal sonradan şeffaflaşsa da kavanozun üzerindeki izi belli oluyordu. Dekupajın güzel durması için kavanozun boyanması lazım bence, o zaman tutkal kendini belli etmez. Ben de enamel cam boyası alarak bir kavanozu boyadıktan sonra bu tatlı desenlerle dekupaj yapacağım, sabırsızlanıyorum :)

  Evet malzemeler yukarıdaki fotoğrafta gördüğümüz gibi. Kapak için altın sarısı akrilik boya tercih ettim. Ben yapıştırıcı  sprey bulamadığım için dantellerin arkasına dekupaj tutkalı sürerek kavanoza yapıştırdım ve bir sorun yaşamadım gayet güzel durdu. Silikon yapıştırıcılar da kullanılabilir bu esnada.

    Kapakları boyarken ilk zorluk çektim çünkü fırçayı sürdükçe kapaktaki boya tekrar fırçaya geliyordu ve boya kapaktan kalkıyordu. Bunun da çözümünü internetten okuyarak buldum. Ponpon fırça denilen sünger fırçalarla sürerek değil de üstten vurarak boyayı kapağa uygularsak gayet güzel kapanıyormuş kapak. Benim ponpon fırçam yoktu onun da çözümü varmış ; bulaşık süngeri :) Bulaşık süngerinin birazını keserek boyaya batırdım ve kapağa hafifçe vura vura boyadım.Kapağı 3 kat boyadım ki tamamen rengini belli etsin, katların arasında 10 dk beklemek yeterli geldi. Kapağı kavanozun üstündeyken boyamak daha rahat oluyor ben öyle yaptım. Kapak kururken de danteli kavanoza yapıştırdım, tabiki kapağı ellememeye özen göstererek. Kapak ve dantel 1 saat kuruduktan sonra bu pötikarelı kırmızı kurdaleyi bağladım.

  Ve işte ortaya bu şirin minik kavanozum çıktı :)



   İlk kavanoz süsleme işlemimi başarıyla tamamladım sanırım. Bunu kullanmaya kıyamam öyle dekor niyetine durur :) Enamel cam boyası bulur bulmaz da bir kavanoz boyayıp üzerine dekupaj yapacağım. Yapmak gerçekten çok zevkli insana zamanı unutturuyor, ortaya da böyle tatlı bir şey çıkınca insan iyice keyif alıyor yaptığı şeyden.

   Kapağın rengini altın sarısı seçtiğim için de ayrıca sevindim çünkü dantelle ve kırmızı pötikare kurdaleyle çok şık bir uyum yakaladılar. Sizler de boş vakitlerinizi böyle şirin kavanozlar yaparak değerlendirebilirsiniz, her yerde bu kavanozların çeşitli boyları var.

*Diğer kavanoz süsleme girişimim için BURAYA beklerim :)
               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder