23 Aralık 2013 Pazartesi

MAMMA MIA !



   Makarna birçok insan için kurtarıcı yemektir, eve geldin çok mu açsın, yemek yapmaya üşeniyor musun yoksa yemek yapmayı bilmiyor musun, hemen bir makarna suyu koy ! Evet çoğu insan için bu böyle :) Ben kocaman bir istisnayım çünkü makarna benim için özenilesi ve çok zevk alarak yenilesi bir ana yemek. Hal böyle olunca sosu için de bir hayli özeniyorum, hiç geçiştirmiyorum.

  Yakın arkadaşım da benim gibi tam bir makarna sever olunca, ne yemek yapsak diye düşününce, aklımıza da aynı anda spagetti düşünce, yapmadan olmaz dedik :) Mantarı da çok seviyorum, ekleyebildiğim her şeyin içine ekliyorum tabi yakışması şartıyla. Bu sosun da başrolü mantara ait :)

   Hava kötüyse, evde yakın arkadaşla yapılabilecek en zevkli şeylerden birisi bence yemek yapmak. Bu makarna da böyle bir günün sonunda ortaya çıktı ve afiyetle midelerimizdeki yerini aldı. Tarif için devam edebilirsiniz.



Malzemeler; mantar,mısır, 2 domates, 2 biber, 3- 4 adet sarımsak, salça, spagetti, üzerine kaşar peyniri


Malzemerin renkleri de göze pek hitap ediyor değil mi ?


Zeytinyağına önce biberleri, 5 dakika sonra da domatesleri atıp soteledik. Sonra mantarlar çok estetik bir düşüş sergileyerek sosa dahil oldular :) Böyle yaklaşık 15 dakika kadar soteledikten sonra biraz su eşliğinde salça ilave ettik. Salça sosla bütünleşince en son da mısırları ve sarımsakları atarak 10 dakika kadar pişirdik. Tabi bu arada spagetti haşlandı. Ve ortaya mantarlı mısırlı enfes bir sos çıktı, tamamen doğaçlama bir sos oldu :)



  Makarna ve sosun aynı anda pişmesine özen gösterdik ki ikisini de sıcak sıcak yiyebilelim. Yediğimiz şey kadar sunduğumuz şekle de önem verdik çünkü güzel bir sunum eşliğinde yenen yemekten alınan keyif çok daha fazla !


  Bebek mavisi ve gri tabaklarla, kırmızı pötikare peçetenin uyumu da oldukça başarılı bence, öyle değil mi ?

       Evden çıkılmayan bir günü de böyle eğlenceli ve lezzetli geçirdik, makarnaya gereken önemi vererek pek lezzetli bir şey ortaya çıkardık :)  Deneyiniz mantar severler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder