16 Aralık 2013 Pazartesi

A FRENCH BREAKFAST



  Küçüklüğümden beri kahvaltıya çok düşkün bir insanım, güzel kahvaltı sofraları kurmak, uzun uzun sohbetler eşliğinde kahvaltı yapmak günüme güzel başlamak için ideal bir yöntem :) Tek başıma kahvaltı yaptığımda bile özenerek çeşit çeşit şey hazırlamaya çalışırım. Kesinlikle günün en güzel öğünü olan kahvaltıya gereken önemi ve değeri fazlasıyla veriyorum :)

   Kahvaltı için değişik alternatifler düşünürken aklıma Fransızların temel kahvaltı besini olan kruvasanlar düştü ve canım öyle bir çekti ki mutlaka yapmalıyım dedim. Tabi kruvasan hamuru biraz zahmetli, eh benim de o kadar vaktim yoktu bu yüzden yine çok pratik bir tarifle bu kruvasanları hazırladım.
 


 Milföy hamuruyla hazırladığım bu kruvasanları sade yapmaktansa içlerine kaşar, salam ve çikolata kreması koymayı tercih ettim. İki türlü kruvasan yaptım; birine kaşar ve salam, diğerine de çikolata kreması koydum.



Milföyü aşağıdaki gibi oklavayla açtım ve şekilde gibi kestim, geniş kısımlarına kullanacağım malzemeleri koyarak geniş yerinden sarmaya başladım. Aslında burda sarma işlemini göstermek istiyordum fakat o kadar acıkmıştım ki o sabırsızlıkla onu unutmuşum bunu da itiraf edeyim ! :)


  Hepsini hazırlayıp borcama yerleştirdikten sonra üstlerine yumurta sarısı sürdüm ki kızarsınlar. Kaşarlı olanlarına da susam ekledim ve hop verdim fırına :) 170 derecede üstü kızarana kadar yaklaşık 20 dakika pişirdim. 10 dakikadan sonra nefis kokular çıkmaya başlıyor fırından.


  İşte tatlı kahvaltımın baş aktörleri hazır ! Çikolatalı olanların üzerine pudra şekeri döktüm, susamlı olanlar da kaşarlıydı zaten. İkisi de birbirinden lezzetli olmuştu, kaşarın milföyün arasında erimesi, milföyün yerken ağızda dağılması ve çikolatanın o sıcacık akışkan hali ! haha evet biliyorum çok kötüyüm :)

   Böyle bir kahvaltıya tereyağı ve reçel eşlik etmezse eksik kalırdı, bu yüzden onları da kaşarlı kruvasanlara sürerek çok leziz bir tat çıkardım ortaya .Yalnız böyle bir kahvaltının üzerine artık tüm gün bir şey yenmezse daha mantıklı olur, zaten gün içinde alınması gereken kalorinin kat kat fazlasını kahvaltıda almış oluyoruz :) PS: minik waffleları ben yapmadım, onlar marketten alınma ama bu kahvaltıya çok yakıştılar.

 

Burada da çikolatalı kruvasanın muhteşem iç dolgusu ile karşı karşıyayız sayın seyirciler.


Bu kavanozu hatırlarsınız, ben yapmıştım fakat ne için kullanacağımı bir türlü bulamıyordum sonra bir anda aydınlandım ve bu kavanoz reçel kavanozu olmak için yapılmış dedim ! Çok yerinde bir aydınlanma olmuş nasıl da yakıştı reçel kavanozu olmaya :)


  Benim hem göze hem mideye hitap eden Fransız tarzı kahvaltım işte böyle. Siz de kahvaltı için farklı alternatifler düşünüyorsanız bu çok çok uygun bir seçim olacaktır. Hem çok pratik hem de gerçekten benim beklediğimden de lezzetli oldu, milföye kaşar ve çikolata çok yakıştı.

   Bon Apétit !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder