5 Aralık 2013 Perşembe

FROZEN YOGURT


     Sizin de akşamları yemekten sonra tatlı kriziniz tutuyor mu ? Cevabınız evet ise sizi bu postuma davet ediyorum :) İstisnasız her akşam yemeğinden sonra tatlı arayanlardanım, vücudum öyle bir programlanmış ki yemekten 10 dakika sonra başlıyor tatlıyı istemeye. E tabi her akşam bir porsiyon tatlı demek bol bol kalori demek. Bazen küçük bir parça çikolatayla geçiştirmeye çalışıyorum bazense dayanamayıp güzel bir tatlı yiyorum. İşte bu tatlı krizlerim yüzünden hafif ama lezzetli bir tatlı arayışına girince aklıma çok güzel bir alternatif geldi; dondurulmuş yoğurt.

    Dondurulmuş yoğurtla ilk kez Pinkberry sayesinde tanıştım ve sonrasında müptelası oldum. Özellikle yazın baya abartmıştım bu dondurulmuş yoğurt işini. Neyse ki kalorisi diğer tatlılara göre daha az diye diye rahatlatıyordum kendimi.Yine bir akşam tatlı krizim bastırınca dondurulmuş yoğurt aklıma geldi ve hemen mutfağa yol aldım :) İşte bu da benim kolay ama çok lezzetli tarifim.





   Malzemeler çok basit ! Dilediğiniz miktarda yoğurt, pudra şekeri, istediğiniz çeşit bir meyve ve bisküvi, üzeri için badem.

    Yoğurdu pudra şekeri ile karıştırıp buzluğa koyuyoruz, yaklaşık 20 dakika bekletiyoruz. Yoğurt ve pudra şekeri miktarı sizin zevkinize kalmış. Ben üzeri için en sevdiğim kış meyvesi olan nar kullandım. Bisküvi olarak da çikolata dolgulu mozaik bisküvi kullandım.

   20 dakika beklemiş yoğurdu bir tabağa koyarak üzerine narların yarısını ekliyoruz. Sonra bisküvileri kırarak narların üzerine ekliyoruz.

     Narların kalan yarısını da yoğurdun üzerine döküp en üste de bademleri kırıp ekliyoruz. Yapımı 5 dakika süren lezzetli ve hafif tatlımız hazır !

 

    Aslında ben üzerine bitter çikolatayı benmari usülü eritip dökecektim fakat kalorisini artırmamak için yapmadım yoksa üzerine bir de çikolata sosu harika olurdu. Kalorisi mühim değil diyorsanız mutlaka onu da yapın bence.

   Bu çok lezzetli yoğurdumu yedikten sonra üzerine de içimi ısıtsın diye limonlu adaçayı içtim, kış için birebir ! Böylece tatlı krizimi hafif bir şekilde atlatmayı başardım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder