31 Mayıs 2014 Cumartesi

DETOX DAY


   Eminim herkesin sağlıklı beslenmeye çalıştığı dönemde bile kaçamaklar yaptığı, çok keyifli anlarda amaan kim düşünecek yemeği şimdi, ye gitsin ! dediği zamanlar olmuştur :) İşte böyle kaçamak günlerinin ardından vücuda detoks uygulamak çok ama çok faydalı. Önceki gün aldığınız kalorilerin yağa dönüşmemesi için vücuda sağlıklı besin yüklemesi yapmak lazım.

  Ben yoğurdu çok seven bir insanım, yoğurt beni hem tok tutuyor hem de yağ yakmaya çok yardımcı bir besin. İpin ucunu kaçırdığım bir günün ertesinde kendime yoğurt detoksu uygulayarak kalori alımını dengeledim. Ayrıntılara buyrun :)





  Kahvaltı öğününde meyveler, ceviz, yulaf ezmesi ile yoğurt eşliğinde lezzetli bir kahvaltı yaptım. Bu zaten akşam üstüne kadar tok kalmamı sağladı, yulaf ezmesi tok tutuyor. Akşam üzeri 4 civarı da yine küçük  bir kase yoğurt ile yarım yeşil elma yedim. Akşam 7 buçuk gibi de bir kase yoğurt, yulaf ezmesi ve öğlenden kalan yarım yeşil elmayı yedim.

  Burada şuna dikkat ettim 4 gibi yediğim öğünde yoğurt yulafsızdı ve küçük bir  kaseydi. Yani her öğün yulaf koymadım sadece sabah ve akşam öğününe. Ve sadece kahvaltıda çilek yedim, diğer öğünler yeşil elma. Bir öğlen bir akşam olmak üzere de 2 bardak yeşil çay içerek sağlık bombası bir gün geçirdim :) Ayrıca yoğurdun özellikle göbek bölgesindeki yağları yakmada çok yardımcı olduğu bilimsel olarak da kanıtlanmış.


Çileğin üstüne azıcıık puda şekeri kaçamağından bir şey olmaz :)

  Kilo kaybetmede ve korumada en önemli etken kalori dengelemektir. Mesela bir gün çok yedim diye ertesi gün de öyle devam edersek kilo alımı gerçekleşir. Bir gün çok yesek dahi ertesi gün onu dengelersek alınan kalorilerin yağa dönüşmesi engellenir. Bütün iş dengede yani ! :)

  Çok yenilen bir günün ertesinde spor özellikle kardiyo egzersizleri yapılırsa da vücut dengesi sağlanır. Yani ipin ucunu kaçırdık diye salmayalım :) Hepimize sağlıklı, az kalorili bol hareketli hafta sonları olsun.

 

2 yorum:

  1. Boyle az yemeye alisinca ne guzel yogurtla meyve ile doyuyor insan bi aralar tipki ben de boyle kucuk ogunlerle beslenirdim:) Azmine hayranim ben de bi ara baslasam iyi olacak dikkatli&saglikli beslenmeye veee postlarini cok seviyorum ama surekli yorum yapip sikmak da istemiyorum seni :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıkmak ne kelime tam tersine çok mutlu oluyorum yorumlarından :) Bir kere mideyi aza alıştırınca devamı geliyor aslında, cidden mide küçülmesi diye bir şey var yoksa ben yoğurt meyve ile doyacak bi insan değildim :)

      Sil