9 Kasım 2014 Pazar

CHOCOLATE WET CAKE


Uzun zamandır mutfağa tatlı bir şeyler yapmak için girmemiştim, geçen gün yaptığım bu ıslak kekle hem tatlı yapma isteğimi bastırdım hem de ağzımı tatlandırdım, tarifini de buraya eklemeyi unutmayarak tabii :)





Yoğun kakaolu nemli bir kek bu. Ben birkaç yıl önce tarif araştırırken bulmuştum ve o zamandan beri kendim bir şeyler ekleye çıkara ideal tarifi buldum :) Keki ıslatmak için malzemeden ayırmadım ayrıyeten sos hazırladım, zaten kendinden de nemli bir kek bu aslında.

MALZEMELER: Oda sıcaklığında olmalı;
3 yumurta, 1,5 su bardağı şeker, 1 su bardağı sıvıyağ, 5 kaşık kakao( ben dark kakao kullandım yoğun tat istediğim için), 1 çay bardağı su, 1 çay bardağı süt, 1.5 paket kabartma tozu, aldığı kadar un ( ben yaklaşık 2 su bardağı kullandım), ceviz


Bu kek klasik bir kek tarifi değil, daha farklı bir yöntemle yapılıyor ve içine 1 çay bardağı su da koyuyoruz kendinden nemli olması için. Yapılışına geçelim o zaman :)


Sos tenceresine yağı, sütü, suyu ve kakoyu koyarak ısıtıyoruz fakat kaynatmadan. O esnada şekerle yumurtaları köpürene kadar çırpırıyoruz. Çırpma işlemini kısa kesmeyin burası keki kabartan önemli bir nokta:) Çırptığımız şekerle yumurtaya ısıttığımız kakaolu karışımı ekleyerek yavaşca karıştırıyoruz, daha sonra da azar azar unu ve kabartma tozunu ekliyoruz. Aldığı kadar un ifadesi burada devreye giriyor :) Akışkan bir kek hamuru elde etmemiz lazım çok katı olmamalı, bunun için de yaklaşık olarak 2-2,5 su bardağı un yeterli geliyor. Unu ve kabartma tozunu da ekledikten sonra kaşıkla çırpmadan karştırıyoruz. Önceden ısıttığımız 170 derece fırında 25-30 dakika civarı pişiriyoruz. Benimki 25 dakikada tam kıvamında pişti. İlk 25 dakika fırının kapağını hiç açmayalım ki kek sönmesin :)


Fırından çıktıktan sonra sıcakken kesip üzerine ıslatmak için sosunu döktüm, sos ise 1,5 su bardağı süt 1 yemek kaşığı kakaodan oluşuyor, kaynatmadan ısıtıyoruz ve kek daha sıcakken döküyoruz. Zaten kek hemen sosu emiyor ve ta daa ıslak yoğun bir şey ortaya çıkıyor. İçine ceviz koyacaktım aslında ama unuttuğum için üzerine serpmekle yetindim.

 Bu tatlılıktan ölecek bardağım ise sevgili arkadaşımın hediyesi, her şeyi bununla içmek istiyorum ! Tantitoni'lerde bulabilirsiniz.


Yanına çay, kahve veya sütle harika giden bu browni tadında keki yapmak, pazar gününü evde geçirenler için de tatlı bir alternatif bence, üzerine yapılacak bir yürüyüş ile de kaloriler dengelenir hem :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder