16 Nisan 2014 Çarşamba

EASY HOMEMADE HAMBURGERS !



   Dikkat ! Eğer diyetteyseniz bu postu hiç okumayın :) Çok lezzetli, diyet bozduran bir postla karşınızdayım. Uzun zamandır sağlıklı besleniyorum, sebze, meyve ve protein ağırlıklı. Ama motivasyonumu düşürmemek için arada kendimi ödüllendiriyorum. İşte bu ev yapımı lezzet harikası hamburgerler de benim ödülüm. Arkadaşımla canımız çok hamburger çekince gidip butik bir hamburgecide el yapımı taze taze yemek istedik. Sonra benim aşçı içgüdülerim baskın çıktı ve neden evde yapmıyoruz ki ? dedim. İyi ki de demişim, ortaya bu bebekler çıktı.

   Bu hamburgerleri bu kadar harika yapan şey ise ekmeklerinin de el yapımı olması. Markette satılan hazır hamburger ekmeklerinden hoşlanmıyorum. Bu da evdeki ilk hamburger deneyimim olacağı için her şeyiyle çok güzel olmasını istedim ve ekmeklerini de kendim yaptım. Hiç gözünüz korkmasın inanılmaz kolay bu ekmekleri yapmak. Hazırlık ve yoğurma işlemi toplam 10 dakikamı bile almadı. Detayları merak ediyorsanız sizi devama alalım.




HAMBURGER EKMEĞİ MALZEMELERİ;

*2.5 - 3 su bardağı un
*1 tatlı kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı kuru(instant) maya
*2 tatlı kaşığı dolu dolu toz şeker
*1 tane çırpılmış yumurta
*2 yemek kaşığı zeytinyağı
*2 tatlı kaşığı yoğurt, yarım su bardağı su
*Üzeri için susam

Malzemeler çok basit, hepsi evde var olan şeylerdi zaten. Öncelikle kuru malzemeleri karıştırıyoruz. Sonra da yoğurdu, yumurtayı ve zeytinyağını ekliyoruz, karıştırıyoruz. En son da suyu azar azar ekliyoruz, ele yapışmayan bir hamur haline gelene kadar. Ben çok rahatlıkla yoğurdum, 5 dakika falan sürdü. Yoğurulan hamuru 10 dakika dinlendirdikten sonra 4 eşit bezeye ayırıyoruz. Bezeleri elimizle yuvarlayıp yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak yerleştiriyoruz. Bu esnada fırının içinde 40 dakika mayalanmalı. (fırını açmayın )

Ekmekler mayalanırken ben de köfteyi ve diğer malzemeleri hazırladım. Hamburger köftesi yapmak çok kolay, sadece tuz ve karabiber ile 6 -7 dakika yoğuruluyor, hepsi bu ! İçine soğan vs konulmuyor bu köftenin. 400 gram kıymadan 4 eşit parça köfte çıkardım ben.

Hamburgerin içindeki diğer malzemeler size kalmış, ben marul, soğan, krem cheddar ve domates koydum. Mantar da çok yakışıyor hamburgere ama ben almayı unuttuğum için koyamadım.

Mayalanan ekmekleri fırından çıkarıp fırını 190 dereceye ayarladım ve 5 dakika ısınmasını bekledim. Bu esnada hamburgerlerin üzerine fırçayla su sürdüm, bu ekmeklerin üstlerinin kızarmasını sağlıyor. Su sürdükten sonra ise susamlarını serptim.

 Isınan fırına ekmekleri koydum ve 20 dakika sonra sıcacık hamburger ekmeklerimiz hazırdı ! :) Ekmeklerin daha büyük boyutlu olmasını isterseniz 4 beze yerine 3 bezeye de bölebilirsiniz. Ekmeği çekmek daha sonradan aklıma geldiği için kalan tek ekmeği çektim,diğerleri çoktan midemize yol almışlardı :)


  Ekmekler fırından çıkınca sıcak sıcak yemek için hemen köfteleri de pişirmeye başladım. Yüksek ateşte kızdırdğım tavaya çok az zeytinyağı döktüm, yağ ısındıktan sonra da köfteleri attım. Buradaki püf nokta şu; köftenin suyunu bırakmaması için yüksek ateşte pişmesi lazım, tavanın mutlaka kızması lazım. Yüksek ateşte her tarafını 4 er dakika olmak üzere toplam 8 dakika pişirdim. Bu şekilde hem etin suyu içinde kaldı hem de kuru olmadı. Ama daha pişmiş isterseniz her tarafı 6 dakika kadar pişirebilirsiniz.

  Ekmekleri bıçak yardımıyla ikiye ayırdım ve başladım hamburgerlerimizi yaratmaya :) En alta marul,üstüne köfte, köftenin üzerine cheddar krem peynir, domates ve kuru soğan ! İşte mükemmel lezzetteki hamburgerlerimiz hazır.



  Böyle anlatınca çok uzunmuş gibi geliyor fakat yapması gerçekten çok kolay. Ne köftenin ne ekmeğin bir zorluğu yok. Ekmekle uğraşmak istemezseniz marketten hazır da alabilirsiniz elbette ama ben yapmışken tam yapayım dedim :)

  Biz kişi başına 2 hamburger düşünmüştük ama ben 2 tane yiyemeyeceğimi anlayınca kendime 1 tane hazırladım. Arkadaşım 2 taneyi afiyetle mideye indirdi, 3.sü olsa onu da yiyecekti, pek büyük midesi vardır kendisinin :)

  Evdeki ilk hamburger yapma deneyimim gerçekten çok lezzetli bir şekilde sonlandı. Bana da güzel bir motive oldu, bu kaçamaktan sonra devam edebilirim sağlıklı beslenme sürecime :)


2 yorum:

  1. artik fast food yiyemiyorum bi anda midem bulanmaya basliyor bi aydir ve evde yapmam lazim artik bu tur seyleri.saglikli tariflere bayiliyorum ekmekleri normal gunde tuketmek icin bile yapabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etiyle ekmegiyle evde kendin yapinca fast food olmaktan da cikiyor gönül rahatligi ile yiyebiliyorsun. Ekmekler tam kahvaltilik :)

      Sil