22 Ocak 2014 Çarşamba

VINTAGE COMMERCIALS



 Bu postu çok keyif alarak ve sizin de seveceğinizden emin olarak hazırladım, çünkü karşınızda hepimizin bildiği ürünlerin vintage yani eski zamanda yapılmış reklam afişleri var ! Günümüzde kullandığımız birçok ürünün aslında köklü geçmişleri varmış ve bir o kadar da eğlenceli reklam afişleri :)



 Maybelline ve Max Factor'un bu kadar köklü markalar olduklarını bilmiyordum, Maybelline taa 1915 yılında kurulmuş meğerse :)  Kimyager Williams, 1913 yılında kız kardeşi Maybel için vazelin ve kömür tozunu karıştırarak ilk maskarayı icat etmiş. Marka 1915 yılında “Maybelline” adını almış.






Günümüzün de hala popüler oyunları arasında yer alan Monopoly de 1929 yılında yaratılmış.

Alman araba markası BMW nin de kökleri 1913 yılına dayanıyormuş.





Coca Cola'nın reklamcılıktaki başarısı ve reklamcılığa verdiği önem yadsınamaz, öyle ki araştırırken karşıma en çok Coca Cola reklamları çıktı. Ben Coca Cola'nın eski reklamlarını çok sevdim, keşke yine böyle afişler görebilsek etrafta :)





Ah şu yüksek belli ispanyol paça erkek pantolonlarını Levis moda yapmış sanırım eski zamanlarda :)

 
   Bu da Woody Allen'lı Smirnoff Vodka reklamı, 1966 yılında yapılmış bu afişte Woody pek genç :)

 

  İtalyan yapımı bir motorsiklet olan Vespa'yı unutmamak lazım. Günümüzde de oldukça sevilen rengarenk Vespa'ların kökleri 1946 yılına dayanıyormuş.

   Ben bu reklam afişlerini araştırırken oldukça eğlendim, o yüzden türk markaların da eski reklam afişlerini yakın zamanda sizler için hazırlayacağım :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder