24 Ocak 2015 Cumartesi

AFTERNOON SNACK


Harika, güneşli havalara uyandığımız günlerden herkese merhaba. İstanbul bu sıralar küçük çaplı bir bahar yaşatıyor bize :) Finallerin de bitmesiyle birlikte bol bol gezmeli ve mutfakta vakit geçirmeli günler beni bekliyor.

Bugün blogta kahvaltıya alternatif bir tarifi sizlerle paylaşıyorum. Bazı sabahlar canım gerçekten hiç klasik bir kahvaltı yapmak istemiyor, yine böyle bir güne öğleye doğru uyanınca, fırından da tazecik simitler çıkmışken simit sandviçleri yapmak geldi aklıma. İyi ki gelmiş, bol sebzeli, peynirli ve çok lezzetli olmuşlardı. Tarifi için içeri alalım !




Malzemeler; siz simit ile en çok neyi seviyorsanız :)

Ben kaşar peyniri, hellim peyniri, salam, çeri domates, biber ve maydanoz kullandım. Simitlerin içine sürmek için de baharatlı zeytinyağı hazırladım, lezzet katsın diye. Aslında simitte beyaz peyniri de çok seviyordum ama almayı kaşar ve hellim yeter diye onu katmadım işe :) Zeytin de çok yakışır buna, bir dahakine çekirdeklerini çıkarıp zeytin de koyacağım.


Simitleri yukardaki gibi önce iki yarıma ayırdım sonra bu yarımları da ortasından kestim. İki yarıma da hazırlamış olduğum baharatlı zeytinyağı karışımı sürdüm. Bu karışım da ise kekik ( zeytinyağının sevgilisi ), pul biber ve fesleğen var.


Sonra fırın tepsisine simitleri koydum, üzerlerine de malzemeleri yerleştirdim. Ben 3 tane sandviç çıkacak şekilde hepsini farklı yaptım. Birine kaşar, domates, maydanoz, birine hellim peyniri, salam, biber, diğerine de kaşar, salam, domates, biber koydum. En son da üzerlerine kekik serperek fırına vermeye hazır hale getirdim. 


Burda isterseniz üzerlerini kapatmak için ayrılan simitlere de malzemeler koyarak sandviç değil simit pizzaları da elde edebilirsiniz :)

Simitler fırına girmeye hazırlar ! Önceden ısıttığımız 180 derece fırında yaklaşık 7 8 dakika tutalım, böyle hem peynirler eriyecek hem de sebzeler ve salam hafif pişeceklerdir.


Bunlar da fırından çıkmış halleri. Eğer siz daha kıtır yerine yumuşak isterseniz 5 6 dakika yeterli olacaktır. Ben domatesli olanın üzerini kaldırarak pizza şeklinde yedim :)




Bu bardağa ise ilk görüşte aşkla tutuldum :) Çok çok seviyorum, mavi ve altın sarısının zarif uyumu !

Bu teneke kutuyu ise ben peçetelik olarak kullanıyorum, sofralarınız için değişik bir alternatif olabilir.


Bu simit sandviçler geç yapılan bir kahvaltıya veya akşamüzeri içilen bir çaya lezzetli bir şekilde eşlik edebilirler. Pazar günü kahvaltısına da bir alternatif olabilirler :)

Bu aralar fotoğraf çekme aşkı sardı beni, sürekli yeni şeyler düşünüyorum fotoğraflayıp bloga koymak için. Lütfen bu aşkım hiç gitmesin :)

Hepimize bol uykulu, dinlenmeli, tabi ki gezmeli hafta sonları olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder