17 Şubat 2015 Salı

COLD WEATHER & COZY BREAKFAST



Günaydın ! Bazı günler vardır sadece perdelerini kapatıp, mumunu yakıp, kahvaltını yapıp, müziğini dinleyip, kitabını okuyup, dizini, filmini izleyip, tamamen kendine ait, tamamen kendine özel olarak geçirdiğin. Bu da onlardan biriydi.

Hava soğuksa sıcacık battaniyenin altına yayılıp bütün günü kendime ayırmak benim şu hayatta en sevdiğim şeylerden birisi. Bu şarkı da tam böyle evde sakin sakin dinlemeli bir şarkı, tam bu konsepte uygun :) Sia- Breath Me

Bu kahvaltıda sizlere sağlıklı bir alternatif tarif veriyorum. Yulaf kepekli omletimsi krep. Evet tam olarak böyle bir şey :) Yulaf harika bir karbonhidrat kaynağı, hem çok faydalı hem bolca lifli ve çok tok tutuyor. Öyle ki bu omletimsi krep yanına ekmek bile istemiyor, ben yalnızca iki lokma ekmek yedim bu kahvaltının yanında. Detayları için devam :)





Malzemeleri ve yapımı çok kolay, 1 yumurta, 1 yemek kaşığı yulaf kepeği, 1 yemek kaşığı yoğurt, tuz, karabiber. Yulaf kepeği ile yulaf ezmesi farklı şeyler yalnız, yulaf kepeği inecik yapılı ve genelde aktarlarda bulunuyor. Harika bir karbonhidrat kaynağı ve ekmeğe çok güzel bir alternatif.

Yumurtayı, yoğurdu, yulaf kepeğini ve baharatları homojen bir hale gelene kadar karıştırıyoruz. Homojen bir hale geldikten sonra 5-6 dakika bekliyoruz pişirmeden ki yulaf kepeği biraz sıvıyı emsin, yumuşasın. Sonra az tereyağını tavaya iyice yayarak karışımı döküyoruz ve bundan sonrası klasik omlet şeklinde. Piştikten sonra üzerine de mis kokul reyhan yaprakları.


Gerçekten ortaya oldukça lezzetli bir şey çıkıyor, omlet tadında ama aynı zamanda krep gibi de :)





Bath& Body Works'ten aldığım bu mumla aşk yaşıyorum, yakmadığım zamanlarda bile açıp açıp kokluyorum. Böyle fırında tarçınlı bir kek varmış da bütün evi kokusu sarmış gibi kokuyor, harika bir şey. Kokulu mumların pek ortalığı kokuttuğunu görmemiştim ta ki bu muma kadar.



Bazen insan bir günü sadece kendine ayırmalı, taze çiçekler almalı, canı ne zaman istiyorsa o saatte kalkmalı, kitabını okumalı, kahvaltısını uzun uzun etmeli.

Dünyanın keşmekeşi, hayatın temposu yüzünden kendimizi unutmadığımız günler diliyorum hepimize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder