26 Kasım 2013 Salı

APPLE PIE


    Ahh tatlılaaarr diye başlamak istiyorum söze. En büyük zaaflarımdan birisi tatlılar :) Diyette dahi olsam, sağlıklı besleniyorum ben ya bile desem tatlılardan vazgeçemiyorum, doğama aykırı :) Yemeyi olduğu kadar yapmayı da çok seviyorum. Çoğu tatlıyı severim ama tartlar benim için sıralamanın başında geliyor. Her türlüsüne bayılırım; elmalı, çilekli, vişneli (en sevdiğim), frambuazlı, çikolatalı. Yazarken bile ağzım sulanıyor neyse ki beni bekleyen kocaman bir elmalı tartım var hazırda hem de fırından yeni çıktı :)

    Tartlar her zaman favorim olmuştur ama daha önce yapmaya hiç cesaret edememiştim, hep dışardan alıp yemiştim çünkü hamurunu tutturamamak korkutuyordu beni. Sonra dedim ki sen ekmek bile yapmış insansın tart hamurunu mu yapamayacaksın !  Neyse böyle kendimi motive ede ede girdim mutfağa ve sonuç harika oldu. Keşke daha önce yapsaymışım diye diye, harika zaman geçirerek ve sonucunda ev yapımı lezzetli bir tart yiyerek bu mutfak maceramı sonlandırdım :) Buyrun tarifime o halde.





    HAMUR MALZEMELERİ:       4 su bardağı un                                            
                                                 Yarım paket margarin veya tereyağ
                                                 3\4 su bardağı şeker
                                                 Yarım su bardağı yoğurt, 1 adet yumurta
                                                 1 paket kabartma tozu, 1 paket şekerli vanilin

 ELMA DOLGUSU MALZEMELERİ:           1 su bardağı iri parçalanmış ceviz
                                                                  1 veya 1.5 tatlı kaşığı tarçın(arzuya göre)
                                                                  5 yemek kaşığı şeker
                                                                  3 adet elma(4 koymuşum ama 3 tanesi yetti)

Malzemeler oda sıcaklığında olmalı, 20 dakika önceden çıkarmak iyi olur

 Gelelim beni en korkutan kısma yani hamur yoğurmaya :) Önce oda sıcaklığında yumuşamış yağı, şekeri,yoğurdu, yumurtayı ekleyip elimle karıştırdım. Sonra yavaş yavaş unu eklemeye başladım. Unu eklerken kabartma tozu ve vanilyayı da ekledim. Yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurdum fazla uzun sürmedi. Hamurdan 1\3 lük bir kısmı ayırdım tartın üstünü kafes şeklinde örtmek için. Ve sonra dedim ki bu muymuş yani beni korkutan şey, 10 dakikalık bir yoğurma işlemi :)

 
  Sonra elma dolgusu kısmına geçtim. Hamur önce yapılmalı, buzdolabında 20 dakika dinlemesi lazım çünkü. Elmaların kabuklarını soyup rendeledim ( çekirdeklere dikkat), sonra bir tavada şeker, tarçın ve elmayı pişirdim. Elmalar sulanıp suyunu çektikleri zaman altını kapatıp cevizleri ekledim. Ve iç dolguyu da böylece tamamladım.



  Hamur dolapta 20 dakika kadar dinlendikten sonra, yukarda görüldüğü gibi tart kalıbını kaplayacak şekilde elimle yaydım.

 
 Sonra da elmalı harcı hamurun üzerine kaşıkla yaydım.
 
  Elmalı harcı yaydıktan sonra ayırmış olduğum 1\3lük hamur kısmını oklava yardımıyla ince bir şekilde açtım ve şeritler halinde kestim. Bu kısım da gözüme oldukça zor görünüyordu fakat gerçekten çok kolaymış. Şeritleri kesip kafes şeklinde duracak şekilde tartın üzerine yerleştirdim. Ve artık tartımız pişmek için sıcacık fırına girmek üzere hazır bekliyor :) 175 derece fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirdim. Sürekli kontrol ettim yanmaması için, ee ilk tartımız olsun o kadar özen :)



Vee ta daa ! İşte muftakta çok keyifli 1.5 saat geçirmemi sağlayan, sonrasında midemi oldukça şenlendiren elmalı tartım hazır. İnsan kendi elleriyle yapınca yerken de ayrı bir zevk alıyor hani. Bu ilk tartımla, hamur korkusunu yendim artık bundan sonra gelsin vişneli, çilekli tartlar. En kısa zamanda vişneli tartı da yapmak istiyorum, elim alıştı bir kere. Eh o zaman bana afiyet olsun, sizlere de yapmak için ilham olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder