12 Kasım 2013 Salı

MOVİE RECOMMENDATİON

  Özellikle sonbahar ve kış aylarının başlıca aktivitesidir film izlemek. İster sinemada ister evde, kocaman bir patlamış mısır veya cips eşliğinde film izlemenin tadına doyulmaz. Ben de evde olduğum akşamların çoğunda film izliyorum, yeni yönetmenler keşfetmek, farklı konularda filmler izlemek beni içinde bulunduğum hayatın gündelik sorunlarından uzaklaştırıp kafamı oldukça meşgul ediyor.

 Bu postumda da sizlere dün izlemiş ve farklı konusundan etkilenmiş olduğum bir filmden bahsetmek istedim. İspanyol yapımı olan bu film Pedro Almodovar yönetmenliğinde çekilen, başrollerini Antonio Banderas ve Elena Alaya'nın paylaştığı, film araştırırken tesadüfen bulduğum ve sizlere tavsiye etmekten çekinmeyeceğim ilginç bir filmdi. 'The skin I live in' sayesinde İspanyol yönetmen Pedro Almodovar'ı keşfetmiş oldum ve hollywoodvari olmayan tarzından etkilendim bu sebeple diğer filmlerini de izleyeceğim. Hadi gelelim filmimize.

  Orjinal adı LA PİEL QUE HABİTO olan bu filmde, bir araba kazasında yanarak ölmekten son anda kurtulan eşini yanıklardan oluşan görüntüden kurtarmak için yeni bir deri yaratmak üzerine çalışmalar yapan estetik cerrahı Dr. Robert Ledgard (Antonio Banderas) yıllar boyunca evdeki çalışmalarına devam eder ve domuz-insan kanı karışımıyla elde ettiği bir deri üretir.
  Eşi, yanmış vücudunun korkunçluğunu görerek intihar eder ve ailenin küçük kızı bu olaya şahit olur. Bu olaydan sonra iyice hassaslaşan küçük kızın psikolojisi ,büyüyünce bir de tecavüze uğramasıyla tamamen bozulur. Dr.Robert Ledgard yaşadığı bütün bu olaylar yüzünden saplantılı bir estetik cerrahı haline gelir ve evindeki kliniğinde yaptığı deneylerle yeni bir deri bile yaratır.





 Filmin genel konusu böyle fakat detaylı bilgi vermek istemiyorum çünkü filmde insanı şaşırtan noktalar var. Yani sürprizli bir film bu nedenle izlenmeden önce yorum okumayınız, karşınıza spoiler içeren bir yorum çıkarsa filmin bütün havası kaçar gider benden söylemesi :)










Bu fotoğraftaki de İspanyol yönetmen Pedro Almodovar'ın ta kendisi.
  
Eğer siz de konusu değişik olan, şaşırtmayı seven filmleri izlemekten keyif alıyorsanız, tavsiyedir efendim. İyi seyirler şimdiden :)  IMDB notu :7,6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder